Proč ARAI?

Crash test ARAI

Odolnost proti průrazu

Firma Arai testuje své přilby kromě požadavků kladených normou ECE 22:05 i dle vlastních, daleko přísnějších kritérií. Rozdíl je především v tom, že dle normy ECE se průrazový test provádí na předem daných místech. Někteří výrobci tedy na těchto místech helmu posílí, aby dosáhla dobrého výsledku při testu, ale pokud dojde k nárazu na jiném místě, tak jezdec není dostatečně chráněn. Z toho důvodu provádí Arai průrazový test na náhodně vybraných místech: Nikdy nevíte, do kterého místa vaší přilby zásah při skutečné nehodě půjde!  

Rozdíl je však i ve tvaru kovadliny, na kterou přilba dopadne. Arai používá speciální kovadlinu ve tvaru hříbku, která má při nárazu velice malou kontaktní plochu se skořepinou a energie je tak koncentrována na velice malém místě.

Norma ECE požaduje pouze pouze dopadový test na kovadlinu, zatímco dle normy SNELL musí přilba obstát také v průrazovém testu, který se provádí s tři kilogramy těžkou testovací sondou, která dopadá ostrou špičkou z třímetrové výšky na jakékoli místo předem vymezené plochy. Některé přilby Arai ( RX-7 GP, Quantum ST) splňují požadavky obou norem.

 

Sdílejte :

Autorizovaný dovozce a velkoobchod:
AGV, ARAI, CARDO, DAINESE, HELD, HIGHWAY HAWK

Volná pracovní místa

Kontakt

A Spirit a.s.
Vrbova 19
147 00 PRAHA 4

(+420) 225 110 111

© 1996 - 2024 A Spirit a.s. | Všechna práva vyhrazena.