Technologie ARAI

Jak funguje výstelka

Jak funguje výstelka

Účelem výstelky je absorbovat energii nárazu. Výstelka pohlcuje energii nárazu tak, že jednotlivé polystyrénové částice ve výstelce jsou jedna po druhé stlačovány a deformovány, čímž rozkládají náraz do delšího časového úseku a tím snižují účinek jeho okamžitého působení. Je to podobné, jako deformace přední části karoserie u automobilů.

Důležitou roli přitom hraje, má-li helma tvrdou nebo měkkou skořepinu, protože hustota materiálu výstelky úzce souvisí s pevností skořepiny. Díky vysoké pevnosti materiálu Super Fibre, z něhož jsou vyrobeny skořepiny Arai, mohou být hustoty materiálu výstelky od 24 do 50 g/l, což je méně, než u jiných značek helem.

Ale to ještě není všechno. Náraz může přijít z různých směrů, a protože přilba z anatomických důvodů není ideálně kulatá, energie nárazu nepůsobí všude stejně. Čelní náraz je absorbován na relativně malé a úzké ploše, zatímco boční náraz je vstřebáván mnohem větším povrchem. Kdyby byla hustota výstelky na přední straně stejná jako na boku, nemusela by měkká výstelka být schopná absorbovat energii čelního nárazu. Na druhou stranu tvrdá výstelka po stranách by snižovala komfort nošení.

Řešením je náš unikátní ´Triple-density Arai liner“, třívrstvá, nebo dokonce ''Five-density Arai liner'', pětivrstvá vnitřní vystýlka, která v jednom celku kombinuje tři nebo pět různých hustot pěnového polystyrenu (pět hustot je použito na některých modelech RX-7 GP).

Za více než 30 let používání této technologie Arai prokázal funkčnost výstelky, u níž je hustota v přední části vyšší, než po stranách nebo vzadu.

Sdílejte :

Autorizovaný dovozce a velkoobchod:
AGV, ARAI, CARDO, DAINESE, HELD, HIGHWAY HAWK

Volná pracovní místa

Kontakt

A Spirit a.s.
Vrbova 19
147 00 PRAHA 4

(+420) 225 110 111

© 1996 - 2024 A Spirit a.s. | Všechna práva vyhrazena.